Tuesday, 9 July 2013

Menjelang Ramadhan

Assalamualaikum.

Selamat menyambut bulan Ramadhan kepada semua rakan2 bloggers dan seluruh umat Islam semua. :-) Pejam celik pejam celik, skejap je rasa dah masok bulan Ramadhan balik. Rasa mcm baru smalam je makan nasik impit ngn rendang sambil tengok kartun boboiboy kat tv3 masa raya pertama. Padahal itu peristiwa  tahun lepas. Haha...tup tup....titibe dah masok Ramadhan balik.

So, apa azam korang untuk Ramadhan kali ni ? Hehe. Bulan Ramadhan pon bole pasang azam jugak kan. Azam untuk kita berlumba2 untuk wat amal ibadah dalam bulan puasa ni. Sebab, anything yang kita buat, pahalanya berlipat2 kali ganda. Bukan bulan-bulan lain pahalanya tak masyuk....huhu...tapi, paham2 lah.....dengan tahap kelekaan kita dengan benda2 duniawi ni, hehehe ( hehehe ada makna tu. hehehe ), so, yang adoooo je la kan....

Apa yang penting, sama-sama kita muhasabah diri, kurangkan pembaziran dlm bulan puasa ni, mohon keampunan banyak2 dari Allah, berbuat baik sesama makhluk, tingkatkan amal ibadah, banyakkan berzikir dan jugak sifat2 mahmudah yang lain. InsyaAllah :-)



2 comments:

  1. salam Ramadhan drpd sy atlet angkat berat..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Ramadhan jugak...hehe..:-)

      Delete